یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

یادداشت شفاهی حاج آقاسلطانی صبور درباره کتاب «جرعه ای از دریا»روایتی از سیره علما و مراجع

یادداشت شفاهی حاج آقا سلطانی صبور درباره کتاب «جرعه ای از دریا»روایتی از سیره علما و مراجع
یادداشت شفاهی سلطانی صبور درباره کتاب «جرعه ای از دریا»/ روایتی از سیره علما و مراجع
عضو کمیسیون آموزش مجلس با معرفی آخرین کتابی که مطالعه کرده است، گفت: شیوه نگارش این کتاب که به قلم آیت الله شبیری زنجانی است به گونه ای است که جوانان تا کهنسالان می توانند از نکات اخلاقی موجود در آن بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، عطاءالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات و نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی شفاهی کتاب «جرعه ای از دریا» اثر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی که در خصوص زندگی بزرگان است را بسیار عبرت آموز می داند.

وی این کتاب را اینگونه توصیف کرد:

«جرعه ای از دریا» تعاریف آیت الله شبیری زنجانی راجع به سرگذشت بزرگان ایران و اسلام است که حاوی داستان های عبرت آموزی است.

این کتاب که جزء کتب علم رجال محسوب می شود به بیان زندگی و سیره مراجع بزرگوارمان می پردازد و اندرزهایی را در خصوص زندگی اخلاقی و دینی به افراد می دهد.

مردم ما همواره برای شنیدن و خواندن سرگذشت علما و مجتهدان برای برداشتن الگو و کند و کاو در زندگی آنها مشتاق هستند مخصوصا زمانی که این روایت ها به شیوه ای داستان گونه از زندگی آنها نوشته شده باشد.

تفاوت این کتاب با سایر کتب که به روایت از زندگی بزرگان می پردازد در این است که راوی خود یکی از بزرگان برجسته مذهبی جهان تشیع است و مطالب عنوان شده در کتاب را اکثرا به چشم خود دیده یا با واسطه های کمی شنیده است لذا بیان آن بسیار به واقعیت نزدیک تر است.

همانطور که می دانید آیت الله شبیری زنجانی در حوزه علم رجال و نقد کتب مختلف نیز دستی دارند از این رو توانسته اند این کتاب را به بهترین نحو نگارش و ارائه کنند.

یکی از قسمت های این کتاب که بسیار توجه مرا به خود جلب کرد، زندگی و سرگذشت پدر بزرگوار رهبر معظم انقلاب بود که در این کتاب به زندگی ساده و علم و تقوای ایشان و اخلاقی که در برخورد با دیگران داشتند اشاره شد.

به طور کلی مردم را بسیار به خواندن این کتاب توصیه می کنم چرا که ضمن اینکه پر است از الگوهای مختلف برای زندگی بشریت، به زبانی شیوا نوشته است که مناسب گروه های سنی جوان تا کهنسال است و همگان می توانند به راحتی از نکات اخلاقی موجود در حکایات و روایات آن استفاده کنند.

حضورفعال حاج آقا سلطانی صبور در همایش میرسیدعلی همدانی در تاجیکستان




دولت تاجیکستان به منظور هفتصدمین سالگرد زاد روز میرسیدعلی همدانی از مقامات استانی همدان برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آورده است. 

به این منظور هیاتی به همراه حاج آقا سلطانی صبور در این سفر حضور دارند. ملاقات با مقامات دولت تاجیکستان، دیدار با استاندار ایالت ختلان، بازدید هیات اعزامی از مناطق فرهنگی، علمی، آموزشی و اقتصادی از برنامه های پیش بینی شده است. 

بازدید از مقبره میرسید علی همدانی، بازدید از سقاخانه و موزه، امضای یادداشت تفاهم بین استاندار همدان و ایالت کولاب همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری همدان و کولاب از دیگر برنامه ها این سفر است. 

مذاکرات هیات اعزامی همدان به تاجیکستان در چهار بخش مسایل گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و علمی و آموزشی صورت می گیرد.


امیر سیدعلی‎بن‎شهابمعروف به میر سید علی همدانی (زاده: ۱۲ رجب ۷۱۴ هجری قمری همدان - درگذشت: ذیحجه ۷۸۶ هجری قمری، کُنَرعارف، عالم،شاعر ایرانی قرن هشتم و از مبلغان عمده اسلام در کشمیر هند و از بزرگان سلسله کبرویه بود. بیش از ۱۱۰ اثر به وی منسوب است. از وی بعنوان «امیر کبیر» و «شاه همدان» نیز نام برده شده‌است. بنا به برخی تحقیقات سید روح الله خمینی از نوادگان وی می‌باشد.

پدر وی حاکم همدان و از سادات حسینی بود.از او آثاری در علوم غریبه بجای مانده است.

وی برای تبلیغ اسلام سفرهای دریایی و زمینی مختلفی انجام داد از جمله: حجاز و سایر نقاط عربستان مشهد، اغلب شهرهای آسیای میانه، قفقاز، آذربایجان،سریلانکا، تبت، اما مهمترین اثر وی در کشمیر ثبت شده است.

وی دو بار طی سالهای به کشمیر سفر کرد و در محله‌ای بنام علاء الدین پوره در شهر سرینگر کنونی در کنار رودخانه جهلم مستقر شد. قطب الدین از سلسله شاهمیری بر آن منطقه حکومت می‌کرد. وی برای ساخت مدرسه دینی و کتابخانه‌ای در این منطقه اقدام کرد و هزاران نفر بدست وی به اسلام وارد شدند.

بنا به نظر عمادالدین باقی، سید روح‌الله خمینی از نوادگان وی است. در دوران پهلوی از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای «هندی زاده» نامیدن وی استفاده شد که خشم مردم را در پی داشت.[نیازمند منبع]

از اشعار معروف میر سید علی همدانی که در مقبرهٔ ایشان به نمایش گذاشته شده‌است:

پرسید عزیزی که علی اهل کجاییگفتم به ولایات علی کز همدانم
نی زان همدانم که ندانند علی رامن زان همدانم که علی را، همه دانم


با توجه به برگزاری همایش بین المللی میر سید علی همدانی در سالجاری، نام سال 94 همدان به نام این شخصیت عارف مزین شده است.

حاج آقا سلطانی صبور:طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش فرصتی برای توجه دولت به بحث آموزش است

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش فرصتی برای توجه دولت به بحث آموزش است.

حاج آقا سلطانی صبور با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت و آموزش در اولویت دولت نبود، گفت: عدم توجه به تذکرات پیاپی به وزیر آموزش و پرورش منجر به طرح استیضاح شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور  به نقل از تسنیم ، رئیس کمیته آموزش و پرورش اظهار داشت: فرهنگیان مطالباتی به حق داشتند که رفع تبعیض در دریافتی‌ها، حقوق، معیشت و پاداش بازنشستگان و همچنین در مورد مدارس و غیره که مورد توجه دولت قرار نگرفته بود. 
وی افزود: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که با 64 امضا تنظیم شده بود برآمده از مطالبات فرهنگیان است. 
حاج آقا سلطانی صبور بیان کرد: بعد از تذکرات پیاپی به وزیر آموزش و پرورش در طول سال‌های اخیر و عدم دریافت پاسخ و همراهی دولت کنونی موضوع استیضاح مطرح شد. 
مشکل اصلی از آنجایی آغاز شد که آموزش و پرورش و موضوع مهم و اساسی تعلیم و تربیت در اولویت دولت کنونی قرار نگرفت و کمتر به آن توجه شد و اکنون فرصت خوبی است تا دولت به حساسیت مسئله پی ببرد. 
وی با اشاره به اینکه اعلام وصول مربوط به آئین نامه قبلی بود و اکنون آئین نامه جدید به مجلس ابلاغ شده، گفت: طبق شیوه جدید طرح استیضاح باید به کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات ارجاع داده شود و در آن کمیسیون استیضاح کنندگان باید با وزیر به گفت‌و‌گو بنشینند. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امیدواریم گفت‌و‌گوها به جایی برسد که وزیر به ادامه فعالیت بپردازد، عنوان کرد: اگر دولت بتواند رضایت نمایندگان را کسب کند و نحوه فعالیت خود را در زمینه آموزش و پرورش تغییر و مطالبات را محقق کند این به نفع نظام تعلیم و تربیت است. 
حاج آقا سلطانی صبور افزود: در غیر این صورت بعد از استیضاح وزیر آموزش و پرورش مدت 6 الی 7 ماه روند انتخاب و تایید وزیر بعدی به طول می‌انجامد که این سبب ایجاد خلل در امر تعلیم و تربیت کشور می‌شود. 
حاج آقا سلطانی صبور اظهار داشت: در صورتی که یکشنبه آینده طرح در کمیسیون مطرح شود و از تعداد 68 نفر موافق استیضاح رضایت کمتر از 10 نفر از نمایندگان جذب شود طرح به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شود و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود. 
وی با بیان اینکه در جریان جزئیات روند طرح استیضاح قرار داشتم، بیان کرد: البته طرح استیضاح را امضا نکردم اما مطالبات را به حق می‌دانم و از پیگیر کنندگان اصلی این موضوع بوده‎‌ام.

حل مشکلات مردم در روستا گردیهای حاج آقا سلطانی صبور

نماینده شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی با حضور فعال خودشون در منطقه هفته پربارو پرکاری داشتند که از جمله فعالیت   های صورت گرفته از جانب ایشان  سرکشی از روستاهای  بخش مرکزی بود که به خواست ایشون کلیه مسئولان اجرایی   شهرستان، بخشداران سه منطقه و روسای ادارات شهرستان را جهت حل مشکلات مردم و پاسخگویی با خود به همراه برده بودند .                                                                                                                                                           


 حاج آقا سلطانی صبور در صحبت هایشان اشاره به این مطلب داشتند که هدف از دیدارها اولا عرض ادب و احترام به ساحت مردم شریف و بزرگوار است که ولی نعمت این انقلاب و حاکمیت هستند و شنیدن صدای مردم موجب انگیزه بخشی و قوت قلب است و در جهت رفع موانع ما نیز تلاش خواهیم کرد و مسئولین هم همت خواهند کرد تا مشکلات حل گردد ما هم افتخارمی کنیم که در خدمت مردم باشیم .

نماینده مردم رزن بیان کرد:با هماهنگی هایی که با مدیرعامل آب و فاضلاب داشته ایم انشاالله مشکلات مجتمع های آب شهرستان حل گردد و مردم با مشکل کم آبی مواجه نشوند.

  حاج آقا سلطانی صبور در این دیدارها بیان کرد : برخی از مسائل و مشکلات روستاها نیاز به مدیریت دارد و با مدیریت درست و جهادی قابل رفع است،درسال مدیریت جهادی باید پس از شنیدن مشکل سریع در جهت حل موانع و مسائل پیگیر شد و نباید تعلل کرد.بایستی هر مدیر از خودش حساب بکشد و مثل مجاهدان عمل کند.اقتصاد و مدیریت عرصه مبارزه ما با دشمنان است که می خواهند ملت را ناامید کنند و دشمن برای بدنام کردن جمهوری اسلامی از هر راهی وارد می شود اما همیشه شکست خوردند .

در این سرکشی و روستا گردیها روستاهای جعفرآباد - قادرخلج - چورمق- قراکند - مزرعه دیمور - قلعه زندلیج - منصورآباد و اجاق  در برنامه بازدید قرار داشتند.

مشکلاتی که قابل پیگیری و حل بودند در همان لحظه از طرف حاج آقا سلطانی صبور پیگیری وحل می شد و در پاره ای مسائل از مسئول مستقیم در جلسه خواستار حل مشکل می شدند و مواردی هم که نیاز به پیگیری و بررسی بیشتر داشت یادداشت می شد تا در اسرع وقت حل گردد. 

اهالی روستاها ازپیگیریها و پشتکار حاج آقا سلطانی صبور جهت حل مشکلات مردم و تخصیص اعتبار ماده 180 در راستای آبادانی روستاها و طرح های عمرانی تقدیر و تشکر می کردند .

حل مشکلات مردم درملاقات های عمومی با حاج آقا سلطانی صبور

 در ملاقات عمومی و حضوری  روز پنجشنبه مردم شهرستان رزن  ازاقشار مختلف  مشکلات،دغدغه ها و درد دل های خود را با حاج آقا سلطانی صبور  در میان گذاشتند. این دیدارها با هدف ارتباط           مستقیم مردم  با  نماینده خود در مجلس  و جهت بررسی و حل مشکلات مردم این شهرستان صورت می پذیرد.                                                                                                                        

 بدلیل دقت نظرو پشتکاری که حاج آقا سلطانی صبور در پیگیری و حل مشکلات مردم و مراجعین دارند این دیدارها با  استقبالهای فراوان مردمی روبروست . عمده موارد مطرح شده در این دیدارها طرح مشکلات در زمینه مسائل اقتصادی، اشتغال و موارد اداری دستگاههای مسئول بوده و برخی  مشکلات عمومی و شهری نیز از جمله مشکلات مردم بزرگوار شهرستان می باشد .

حاج آقا سلطانی صبور با رویی گشاده و گوشی شنوا تمام صحبت ها و مشکلات را شنید و اکثر مشکلات در همان روز حل شد ،در جهت حل برخی مشکلات و موارد مطرح شده با مسئولین مربوطه صحبت کردند و قول پیگیری مجدانه مشکلات را در وزارتخانه های مربوطه دادند. 




منتقدین با مذاکره مخالف نیستند، به آمریکا بی اعتماد هستند .

حاج آقاسلطانی صبور نماینده مردم رزن در گفت و گو با خبرنگار صبح رزن در خصوص طرح 1 فوریتی حفظ حقوق هسته ای کشورمان گفت:این طرح با 1 فوریت ابتدا در صحن مطرح و پس از تصویب برای بررسی دقیق تر به کمیسیون امنیت ملی رفت و در کمیسیون نیز با اکثریت و اجماع قاطع تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسلانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از صبح رزن، نماینده مردم رزن در خصوص طرح 1 فوریتی حفظ حقوق هسته ای کشورمان گفت:این طرح با 1 فوریت ابتدا در صحن مطرح و پس از تصویب برای بررسی دقیق تر به کمیسیون امنیت ملی رفت و در کمیسیون نیز با اکثریت و اجماع قاطع تصویب شد.

وی ادامه داد:این طرح احتمالا این هفته به صحن خواهد آمد.

حاج آقا سلطانی صبور در خصوص ضرورت تدوین این طرح توسط مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان بر اساس وظیفه ی ملی و دینی خود برای آماده کردن این طرح دست به کار شدند گفت:وقتی تیم مذاکره کننده ی کشورمان در حال مذاکرات نفس گیر است بایستی موضع آنها از طرف مجلس تقویت شود و این طرح بر همین اساس شکل گرفته است.

وی ادامه داد:وقتی کنگره ی آمریکا با تصویب طرحی مذاکرات را در فشار میگذارد این طرح نیز یک پاسخ دندان شکن به کج خیالی ها و نقشه های امریکایی ها در این زمینه است.

عضو کمیسین آموزش مجلس افزود:این در واقع علاوه بر تقویت موضع مذاکره کنندگان،لبیک به ندای رهبری انقلاب است.

وی اضافه کرد:امریکایی ها حتی به وعده ها و تعهدات خود در لوزان نیز پای بند نبوده اند و به قول آقایان صالحی،ولایتی و شمخانی دبه در آورده اند،برای مثال در حالی که خودشان در لوزان بیش از 1000 سانتریفیوژ در فردو را پذیرفته بودند امروز از 350 سانتریفیوژ برای فردو سخن می گویند.

حاج آقا سلطانی صبور تاکید کرد:وقتی در کشور ما صدای واحدی بلند شد و همه بر تقویت گفتمان تیم مذاکره کنندگان در مقابل زورگویی های غرب و امریکا به رهبری رهبر انقلاب ایستاده گی کردند امروز آقای اوباما که ده ها بار ایران را تهدید کرده است گفت که گزینه ی نظامی در برابر ایران کارایی ندارد.

وی تصریح کرد:آمریکایی ها به دنبال این هستند که گفتمان مقاومت در داخل کشور را به نام مخالفت با صلح و مذاکره معرفی کنند ،در صورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست.

وی اضافه کرد:منتقدین به آمریکا و استکبار بدبین هستند که این هم ریشه در خیانتهای امریکایی ها دارد.

حاج آقا سلطانی صبور ادامه داد:هیچ کس در کشور تیم هسته ای را خائن نمی داند البته اختلاف نظرهایی وجود دارد که طبیعی است اما همگی فریادهایمان بر سر آمریکاست و به صراحت می گوییم که به امریکایی ها اعتمادی وجود ندارد.

رئیس کمیته ی آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با اشاره به رئوس طرح هسته ای مجلس ادامه داد:در این طرح بر انجام تحقیقات هسته ای بدون سقف در تعداد سانتریفیوژها و لغو یکباره ی تمام تحریمها در روز  نخست تصریح و تاکید شده است.

«نباید حرکت علمی کشور کند شود»

اثر سیاسی کردن دانشگاه ها در افت علمی کشور/ حمایت ها از شرکت های دانش بنیان باید شفاف شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: دخالت احزاب و سیاسیون در محیط دانشگاه و مدرک گرایی و کمیت گرایی و عدم رخ نمایی کیفیت به عنوان یک اصل از عوامل کندکننده رشد علمی کشور است

اثر سیاسی کردن دانشگاه ها در افت علمی کشور/ حمایت ها از شرکت های دانش بنیان باید شفاف شود

عطا الله سلطانی صبور در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین از رشت، در واکنش به نگارش نامه اساتید دانشگاه به رئیس جمهور مبنی بر افت علمی کشور، اظهار کرد: دوسال قبل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه «نباید حرکت علمی کشور کند شود» هشدار در این مورد را به متولیان و سکانداران حوزه علمی کشور دادند.

وی با تشریح این موضوع در دو جبهه دولت دهم و یازدهم و ارتباط آن، اضافه کرد: علائم رکود علمی در ایران اسلامی در روز های پایان عمر دولت دهم در ساختار علمی کشور دیده شد و در این راستا هشدار های لازم به وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری جهت مراقبت از حوزه علمی کشور داده شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز رضایت از روند رشد علمی کشور در قیاس با ساختار افق و چشم انداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی و تبدیل ایران به رتبه اول علمی منطقه و خاورمیانه، ابراز کرد: با توجه به کندی شتاب در ساختار علمی، کشور ایران از هم اکنون باتوجه به اعداد و ارقام فعلی و نمودار رشد علمی به این رتبه و جایگاه رسیده است.

پروسه تبدیل علم به فناوری و صنعت و ثروت و بازار یابی کسل کننده است

سلطانی صبور با بیان اینکه پروسه کسل کننده تبدیل علم به فناوری و فناوری و صنعت و تبدیل آن به ثروت و در نهایت بازاریابی به عنوان حلقه مفقوده در راستای تحقق نهایی چشم انداز ۱۴۰۴ در توصیف رتبه علمی کشور با ساختاری درست تعریف نشده است، اظهار کرد: متاسفانه در ترسیم و ایجاد این پروسه نقص هایی وجود دارد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش با انتقاد از عدم حمایت از شرکت های دانش بنیان، ادامه داد: حمایت ها از شرکت های دانش بنیان باید شفاف شود زیرا بستر فعلی آن پروسه ای طولانی است تا در نهایت انگیزه محققان بیشتر شود.

مدرک گرایی و کمیت گرایی عوامل کند کننده رشد علمی کشور

سلطانی صبور دخالت احزاب و سیاسیون در محیط دانشگاه ها، مدرک گرایی و کمیت گرایی، عدم نمایان بودن اهتمام کیفیت در برخی دانشگاه های غیر دولتی و دولتی، عدم رخ نمایی کیفیت به عنوان یک اصل، عدم مشوق های لازم، پروسه کسل کننده تبدیل علم به فناوری و صنعت و ثروت و بازار یابی و بی اعتنائی به محصولات تولیدی دانشجویان را ابعاد شکل دهنده ساختار افت در حوزه علمی کشور معرفی کرد.

یادداشت شفاهی سلطانی صبور درباره فیلم «ستاره‌های روی زمین»/ نقش بی بدیل استعدادیابی معلمان


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است این فیلم توانسته بود به خوبی نقش معلمان را در شناسایی مشکلات دانش آموزان و حل آنها به تصویر بکشد.

یادداشت شفاهی سلطانی صبور درباره فیلم «ستاره‌های روی زمین»/ نقش بی بدیل استعدادیابی معلمان


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت؛ عطاءالله سلطانی صبور، عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، «ستاره‌های روی زمین» را فیلمی می‌داند که به خوبی توانسته به نقش بی بدیل معلم‌ها در تشخیص مشکلات و استعدادهای دانش آموزان بپردازد.

وی طی یادداشتی شفاهی درباره فیلم «ستاره‌های روی زمین» به کارگردانی «عامر خان» محصول کشور هندوستان که به تازگی از شبکه نمایش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، این گونه می‌گوید:

فیلم «ستاره های روی زمین» که به مسأله اختلالات آموزشی پرداخته بود پیرامون پسربچه 8 ساله ای بود که به خاطر کند ذهنی در درس هایش اهالی خانه و مدرسه را کلافه کرده بود و پدر و مادرش به ستوه آمده بودند و تصمیم گرفتند او را به مدرسه شبانه بفرستند.


معلم جدیدی که برای این مدرسه استخدام شد توانست اختلالات آموزشی این کودک را شناسایی کند. اختلالاتی که پسربچه به آن مواجه بود این بود که به علت تخیل بالا در خواندن مطالب به مشکل بر می خورد و کلمات جلوی چشم او حرکت می کردند و به نوعی دچار خوانش پریشی بود.


معلم هنر این کودک توانست با شناسایی مشکل دانش آموز خود برای تشخیص حروف الفبا در صدد تقویت استعداد وی در زمینه نقاشی برآید که موفق نیز بود.

در نهایت این کودک توانست با کمک های شبانه روزی معلم خود اختلالاتش را برطرف کند و در مسابقات بزرگ نقاشی نیز شرکت کند و به عنوان نقاش برگزیده اعلام شود تا جایی که نقاشی او روی جلد دفاتر مدارس به مدت یک سال به چاپ رسید.

به طور کلی این فیلم توانست به خوبی به نقش بی بدیل معلم ها در تشخیص مشکلات و استعدادهای دانش آموزان بپردازد و راهکارهای خوبی را نیز در این زمینه ارائه دهد.

مقام معظم رهبری : مواضع مجلس در مسائل اصلی، قابل قبول و مثبت و بعضاً کاملا پیشرفته بود .

  نمایندگان در آستانه آغاز اجلاسیه چهارم دوره نهم مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری دیدار کردند. معظم‌له در این دیدار خطاب به نمایندگان ملت گفتند:مواضع اصولی مجلس قابل قبول، مثبت و بعضاً کاملاً پیشرفته است و شاکله مجلس باید بنای مرتفع مواضع اصولی باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای  پیش از ظهردیروز (چهارشنبه6خردادماه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم استمرار کار و تلاش جدی در یکسال پایانی مجلس نهم و قرار نگرفتن تحت تأثیر عامل انتخابات، تعامل با دیگر قوا بخصوص دولت، اهتمام ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی بخصوص در بررسی قانون برنامه ششم و بودجه سال 1395، و پافشاری بر مواضع و مبانی اصلی نظام و انقلاب را از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس برشمردند و تأکید کردند: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و همچنین موضوع هسته ای، تکیه بر ظرفیت های درونی و باور به اقتصاد مقاومتی است. در کشور بن بستی وجود ندارد، راه علاج مشکلات تقویت تولید داخلی و رعایت انضباط مالی است.



ادامه مطلب ...

استقبال گرم نمایندگان از قاری روز چهارشنبه مجلس

به گزارش دفتر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از  خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، طبق تبصره 2 ماده 98 قانون آیین‌نامه داخلی قوه مقننه جلسات رسمی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم به تشخیص هیأت رئیسه که حدالامکان متناسب با جلسه امروز می‌باشد، آغاز می‌شود.

با استناد این تبصره، جلسات علنی مجلس هر روز با قرائت آیاتی از سوی قاریان مختلف داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

http://s4.picofile.com/file/8166900526/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%AA_%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3_6_.jpg

اما بعضاً نمایندگان فعلی مجلس به عنوان قاری آیاتی را در ابتدای جلسه علنی قرائت می‌کنند.

امروز سیصد و بیست و سومین جلسه علنی مجلس در حالی امروز چهارشنبه 30 اردیبهشت آغاز شد که یکی از نمایندگان آیاتی را در ابتدای جلسه علنی مجلس تلاوت کرد.

عطاالله سلطانی‌صبور نماینده 47 ساله رزن با حضور در جایگاه ناطقان، آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد.

قرائت قرآن از سوی سلطانی‌صبور با استقبال گرم نمایندگان مواجه شد به طوری که در جریان قرائت قرآن، وی را بارها با گفتن احسنت، احسنت تشویق کردند.

همچنین بعد از قرائت قرآن علی لاریجانی از وی تشکر کرد و گفت طیب الله.

سلطانی‌صبور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث داشته و به زبان عربی مسلط است. وی در حال حاضر عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس است.