یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

«نباید حرکت علمی کشور کند شود»

اثر سیاسی کردن دانشگاه ها در افت علمی کشور/ حمایت ها از شرکت های دانش بنیان باید شفاف شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: دخالت احزاب و سیاسیون در محیط دانشگاه و مدرک گرایی و کمیت گرایی و عدم رخ نمایی کیفیت به عنوان یک اصل از عوامل کندکننده رشد علمی کشور است

اثر سیاسی کردن دانشگاه ها در افت علمی کشور/ حمایت ها از شرکت های دانش بنیان باید شفاف شود

عطا الله سلطانی صبور در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین از رشت، در واکنش به نگارش نامه اساتید دانشگاه به رئیس جمهور مبنی بر افت علمی کشور، اظهار کرد: دوسال قبل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه «نباید حرکت علمی کشور کند شود» هشدار در این مورد را به متولیان و سکانداران حوزه علمی کشور دادند.

وی با تشریح این موضوع در دو جبهه دولت دهم و یازدهم و ارتباط آن، اضافه کرد: علائم رکود علمی در ایران اسلامی در روز های پایان عمر دولت دهم در ساختار علمی کشور دیده شد و در این راستا هشدار های لازم به وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری جهت مراقبت از حوزه علمی کشور داده شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز رضایت از روند رشد علمی کشور در قیاس با ساختار افق و چشم انداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی و تبدیل ایران به رتبه اول علمی منطقه و خاورمیانه، ابراز کرد: با توجه به کندی شتاب در ساختار علمی، کشور ایران از هم اکنون باتوجه به اعداد و ارقام فعلی و نمودار رشد علمی به این رتبه و جایگاه رسیده است.

پروسه تبدیل علم به فناوری و صنعت و ثروت و بازار یابی کسل کننده است

سلطانی صبور با بیان اینکه پروسه کسل کننده تبدیل علم به فناوری و فناوری و صنعت و تبدیل آن به ثروت و در نهایت بازاریابی به عنوان حلقه مفقوده در راستای تحقق نهایی چشم انداز ۱۴۰۴ در توصیف رتبه علمی کشور با ساختاری درست تعریف نشده است، اظهار کرد: متاسفانه در ترسیم و ایجاد این پروسه نقص هایی وجود دارد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش با انتقاد از عدم حمایت از شرکت های دانش بنیان، ادامه داد: حمایت ها از شرکت های دانش بنیان باید شفاف شود زیرا بستر فعلی آن پروسه ای طولانی است تا در نهایت انگیزه محققان بیشتر شود.

مدرک گرایی و کمیت گرایی عوامل کند کننده رشد علمی کشور

سلطانی صبور دخالت احزاب و سیاسیون در محیط دانشگاه ها، مدرک گرایی و کمیت گرایی، عدم نمایان بودن اهتمام کیفیت در برخی دانشگاه های غیر دولتی و دولتی، عدم رخ نمایی کیفیت به عنوان یک اصل، عدم مشوق های لازم، پروسه کسل کننده تبدیل علم به فناوری و صنعت و ثروت و بازار یابی و بی اعتنائی به محصولات تولیدی دانشجویان را ابعاد شکل دهنده ساختار افت در حوزه علمی کشور معرفی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد