یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

حاج آقا سلطانی صبور: شناساندن همدان با رخدادهای فرهنگی و متناسب با ذائقه نسل جوان باشد

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: شناساندن همدان باید با رخدادهای فرهنگی و متناسب با ذائقه نسل جوان و نوجوان باشد که این امر نیازمند طراحی دقیق است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبوربه نقل از فارس ، عطا‌ء‌الله سلطانی‌صبور با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی را در بر خواهد داشت، اظهار کرد: اگر جشنواره‌ها با اهداف تعریف شده باشد، توسعه همدان را منجر شده و غنای فرهنگی را محقق می‌کند. 

وی با تأکید بر اینکه توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی را در بر دارد، خاطرنشان کرد: بینش و نگاه فرهنگی باید در جامعه تعریف شود تا بتوان ضمن تقویت ابعاد فرهنگی، رونق و توسعه در سایر بخش‌ها را نیز شاهد بود. 

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره‌ها در رونق گردشگری نیز اثرگذار است، افزود: اگر داشته‌های خود را درست بشناسیم، مقدمه‌ای برای جذب توریست خواهد شد. 

وی ادامه داد: استان همدان با یک‌هزار و 800 اثر تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر نباید تنها به معرفی از طریق بروشور بسنده کند بلکه شناساندن همدان باید با رخدادهای فرهنگی و متناسب با ذائقه نسل جوان و نوجوان باشد که این امر نیازمند طراحی دقیق است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای شناساندن آثار تاریخی و شخصیت‌های برجسته می‌توان از نمایش بهره گرفت، افزود: ابن‌سینا یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای است که در همدان آرمیده و برای شناساندن این شخصیت برجسته باید با ترجمه آثار و به روز کردن اطلاعات ماندگاری آثار و معرفی آن را منجر شد. 

وی با اشاره به اثر «محمد رسول‌الله(ص)» کار مجید مجیدی که جهانی شده، یادآور شد: اگر می‌خواهیم آئین دینی و مذهبی را تبلیغ کنیم باید از داشته‌های خود استفاده کرده و با آثار فاخر هنری به همگان شناساند. 

نماینده مردم رزن در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها نباید متمرکز در مرکز استان باشد، افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که با تقسیم کار و سپردن برخی امور به شهرستان‌ها موجب بهره‌مندی همه استان از یک رویداد فرهنگی شد.

تقدیر و تشکر مدیرکل بهزیستی استان همدان از توجهات حاج آقا سلطانی صبور

مدیر کل بهزیستیدر دیدار با نماینده مردم رزن در مجلس شوراسی اسلامی از فعالیت ها و توجهات حاج آقا سلطانی صبور به وضع محرومین و بهزیستی تقدیر و تشکر کرد.

حاج آقاسلطانی صبور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: کمترین نارضایتی مربوط به بهزیستی رزن می باشد فعالیت های بهزیستی ناشناخته است ومعرفی بهزیستی و فعالیت های صورت گرفته از طرف رئیس سازمان بایستی بصورت منسجم و منظم ارائه گردد تا مسئولین و مردم با زحمات این نهاد بیشتر آشنا گردند.

  وی گفت لازم است که تحولی در بهزیستی انجام و با تمهیدات و گزارش مختصر از فعالیتها توسط سازمان در صحن مجلس ارائه ومطالبه گردد.

با پیگیری حاج آقا سلطانی صبور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بودجه خوبی برای تکمیل طرح های عمرانی شهرستان رزن در نظرگرفت .

دکتر رییسی،با هماهنگی حاج آقا سلطانی صبور از طرح های عمرانی ساخته شده و درحال ساخت شهرستان رزن بازدید کرد .

دکتر رییسی،معاون عمرانی وزیر ورییس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس کشور  به همراه حاج آقا سلطانی صبور نماینده شهرستان رزن،مهندس تیموری مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان وجمعی دیگر از مسوولین استان،شهرستان ومنطقه از طرح های عمرانی منطقه سردرود بازدید نمود.

حاج آقا سلطانی صبور و دکتر رییسی با حضور در آموزشگاه نوساز روستای ملابداغ از نزدیک بر نحوه ساخت وتکمیل ساختمان آموزشگاه نظارت کرد،این مدرسه دارای مساحت ۲۶۰۰متر مربع وزیربنای ۵۴۰ متر در دوطبقه ،۶کلاس درس،یک دفتر،نمازخانه،سرویس بهداشتی و موتورخانه با هزینه ای بالغ بر ۴۹۰۰ میلیون ریال اعتبارات خیّری،ملّی واستانی،۱۱۵۰ میلیون ریال اعتبارات بانک ملت و۱۸۰۰میلیون ریال اعتبارات ماده ۱۸۰ به بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس کشور،همچنین از سالن ورزشی نیمه کاره ی آموزشگاه خلیج فارس روستای ملابداغ بازدید کرد که درحال حاضر به دلیل عدم اعتبار،ساخت وتکمیل این سالن ورزشی متوقف شده است.

همچنین در بخش قروه درجزین از پروژه ی تخریب و بازسازی دبیرستان دخترانه پروین شهر قروه و پروژه درحال احداث مدرسه 9 کلاسه روستای کرفس بازدید نمودند و در جریان امور قرار گرفتند. پس از بازدید از مدارس منطقه جلسه شورای اداری در سالن کنفرانس اداره برگزار شد که در این جلسه ابتدا رؤسای سه منطقه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و تجهیزات مدارس ارائه دادند و حاج آقاسلطانی صبور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از زحمات دکتر رئیسی و هیات همراه در حل مشکلات آموزش و پرورش مناطق سه گانه قدردانی نموده و خواستار اجرایی شدن مصوبات جلسات شد سپس دکتر رئیسی ضمن قدردانی از زحمات همکاران گفت: 70 درصد مصوبات جلسه قبل اجرایی شده و مصوبات این جلسه هم به محض تامین اعتبار اجرایی خواهد شد. رئیس نوسازی کشور افزود: در دو سال آینده تمام مدارس شهرستان رزن و مناطق قروه درجزین و سردرود مجهز به سیستم گرمایشی خواهند شد. رئیسی اضافه کرد اعتبار اولیه پروژه تخریب و بازسازی مدرسه دخترانه پروین شهر قروه تا آخر این هفته به اداره کل نوسازی استان ابلاغ می شود بر ای تکمیل پروژه روستای کرفس هم مبلغ 180 میلیون تومان در نظر گرفته شد. 

حاج آقا سلطانی صبور در آئین بزرگداشت روز بهورز:ما باید سبک زندگیمان را مطابق با اسلام و دستورات اسلامی منطبق نمائیم.

حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی سخنران  ضمن تبریک روز بهورز وتقدیر از زحمات این عزیزان، در مورد فلسفه خدمت به مردم و کمک به شفای بیماران و صواب درمان و پیشگیری از بیماریها و توصیه های بزرگان دین توضیحاتی ارائه دادند.عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود :یکی از مشکلاتی که در جامعه داریم سبک زندگی ماست که بهم ریخته وبا سبک های وارداتی تحریف شده است و نتیجه اش آشفتگی،اضطراب،ابهام نسبت به آینده و بیماریهای نوظهور ،کم تحرکی و چاقی مفرط است.آنچه که مطالبه مقام معظم رهبری است طراحی سبک زندگی ایرانی اسلامی است .سبک زندگی برگرفته از فرهنگ یک کشور است و فرهنگ ما هم ایرانی اسلامی است، ولی متاسفانه الان در این زمینه مشکل داریم که امیدواریم با اصلاح سبک زندگی و تغذیه درست به سوی سلامتی و صحت آحاد مردم پیش بویم. در پایان با حضورحاج آقا سلطانی صبور از بهورزان نمونه استانی و شهرستانی تقدیر به عمل آمد .

ارتباط منسجم و منطقی بین مراکز فرهنگی ایجاد شود

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ارتباط منسجم و منطقی بین مراکز فرهنگی ایجاد شود تا فعالیت‌های فرهنگی تکرار مکررات نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبوربه نقل ازخبرگزاری فارس در همدان عطاءالله سلطانی‌صبور  در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن با اشاره به چالش‌های موجود در بحث فرهنگی کتاب و مطالعه اظهار کرد: امروزه فضای مجازی با انبوهی از اطلاعات، رقیبی بسیار جدی برای تولیدات چاپی به شمار می‌رود که باید جایگاه کتاب را در جامعه حفظ کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رسالت فرهنگی که بر دوش مسئولان است ادامه داد: برای از بین بردن چالش‌ها، نخست باید فضا را شناخت و با توجه به محدودیت‌ها، زمان و ابهامات، راهکارهای مناسب را ارائه داد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسیختگی در نهادهای فرهنگی گفت: باید ارتباط منسجم و منطقی بین مراکز فرهنگی ایجاد شود تا فعالیت‌ها تکرار مکررات نباشد و همپوشانی فرهنگی بین ادارات مربوطه ایجاد شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن نیز ضمن تشریح عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن در پنج ماه امسال گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی برای هر استان و کتابخانه برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در نظر می‌گیرد و شاخص‌هایی برای ارزیابی این برنامه‌ها تعریف کرده است.


حاج آقا سلطانی صبور: در مدیریت ها باید سعی نمائیم فقط برای خدا قیام نمائیم .

حاج آقا سلطانی صبوردر شورای آموزش و پرورش  با اشاره با هفته دولت و شهدای بزرگوار شهیدان رجایی و با هنر گفت : نصیحت امام خمینی (ره) این بود که برای خدا قیام نمائیم ولحظه لحظه زندگی  شهید رجایی و باهنر هم اینگونه بودند،شعارشان،عملشان و تمام کارهایشان تنها به قصد قربت و رضای خداوند متعال بودو باعث شد ماندگار شوند،واین نامگذاریها و جریانها یک حرکت سمبولیک است که ما به سیره آنان تاسی بجوییم و بایستی سعی نمائیم در مدیریت هایمان جز برای رضای خداوند متعال کاری نکنیم.

عضو کمیسیون آموزش و فناوری مجلس ضمن تشکر از مدیران آموزش و پرورش هر سه منطقه رزن،قروه و سردرود افزود بایستی تلاش نمائید تا کیفیت را در آموزش و پرورش بالا ببریدو بعنوان اولویت اول به این مسئله توجه نمائید .

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری اشاره کردند بایستی پیگیری نمائیم تا اعتبارها  100 در صد تخصیص یابد،مجتمع های آب ما در سه منطقه،سد شنجور که هم اکنون 15 میلیارد بودجه دارد،تصفیه خانه که 5 میلیارد بودجه فعلیش است،کنارگذر که 11 میلیارد بودجه دارد که اگر بودجه های قبلی این پروژه ها هم تخصیص یابد به بهره برداری خواهند رسید


اخذ هرگونه وجهی در قالب ثبت نام یا مشارکت در مدارس دولتی غیرقانونی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است وزارت آموزش و پرورش باید تمهیداتی را برای مدارس دولتی قرار دهد که آنها به علت کمبود امکانات برای تأمین هزینه های خود دست به دامان والدین دانش آموزان نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور،عطاءالله سلطانی صبور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به در آستانه قرار گرفتن بازگشایی مدارس به برخی مواردی که لازم است وزارت آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار دهد اشاره کرد و گفت: ساماندهی امور ثبت نام به خصوص در زمینه وجوهی که برخی مدارس دولتی از اولیای دانش آموزان دریافت می کنند، همچنان موضوعی است که خانواده ها با آن درگیر هستند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: علیرغم اینکه وزارت آموزش و پرورش در آغاز ثبت نام اعلام می کند اخذ هرگونه وجهی در قالب مشارکت ها از والدین دانش آموزان ممنوع بوده و ابلاغ مدیر مدرسه دولتی مربوطه با این کار لغو خواهد شد باز هم مواردی گزارش می شود که مدارس دولتی از اولیای دانش آموز تقاضای وجهی برای ثبت نام می کنند.

وی در ادامه با غیرقانونی خواندن دریافت پول از والدین دانش آموزان با عنوان ثبت نام یا مشارکت در امور مدرسه داری در مدارس دولتی گفت: مبلغی که در ازای مشارکت پرداخت می شود باید کاملا با رضایت خانواده ها باشد و تعیین تکلیفی برای ثبت نام یا عدم ثبت نام دانش آموز به حساب نیاید.

سلطانی صبور اضافه کرد: وزارت آموزش و پرروش باید تمهیداتی را برای مدارس دولتی قرار دهد که آنها از روی ناچاری و کمبود امکانات رو به سوی خانواده ها برای تأمین هزینه های خود نیاورند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال با افزایش دریافت گزارش های کمیسیون مبنی بر دریافت وجه در مدارس دولتی، نمایندگان نیز می توانند این قضیه را پیگیری کنند

برجام باید مسیر قانونی خود را طی کند/ به آمریکا خوش‌بین نیستیم .

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام باید مسیر قانونی را طی کند، گفت: هر تفاهم‌نامه و قراردادی که برای کشور تعهد ایجاد کند باید در مجلس مطرح و تصویب شود.

 عطاالله سلطانی‌صبور  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برجام باید مسیر قانونی خود را در کشور طی کند، اظهار کرد: هر تفاهمنامه و قراردادی که برای جمهوری اسلامی ایران تعهد ایجاد کند باید در مجلس شورای اسلامی مطرح و تایید شود.

 وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور عنوان کرده که «ما چیزی را امضا نکردیم که حالا به تأیید مجلس برسد» آیا این امر بیانگر این است که برجام تعهدی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده است؟

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برجام تعهدی ایجاد نکرده پس مذاکرات در این مدت زمان طولانی چرا انجام شده است.

 وی با بیان اینکه اگر هم تعهد ایجاد شده باید برجام در مجلس مطرح و تایید شود، بیان کرد: اگر نتیجه مذاکرات ایجاد تعهد نیست پس برخی از محدودیت‌ها از کجا حاصل شده است و چرا جمهوری اسلامی ایران باید به آن عمل کند.

  سلطانی‎صبور با اشاره به اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید به آن خوشبین بود، گفت: با آمریکا و انگلیس باید مانند خودشان رفتار کرد.

  وی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مسیر و خط را شفاف، کامل و جامع بیان فرموده‌اند، گفت: سران آمریکا مدام به جمهوری اسلامی ایران اظهار بی‌اعتمادی می‌کنند و حرف‎های عجیبی می‌زنند پس نمی‌توان به سیاستمداران آمریکا اعتماد کرد.

جریانی وجود دارد که می‌خواهد روابط با آمریکا و انگلیس را عادی کند

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت در بازگشایی سفارت انگلیس در کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور، عطاالله سلطانی‌صبور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اظهار کرد: این اقدام دولت در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی سفارت انگلیس در 28 مرداد اتفاق غریبی بود، بیان کرد: مردم ایران سابقه انگلیس را از یاد نبرده‌اند و معتقدند که این کشور به عنوان یک روباه پیر و مکار همواره در همه حوادث و توطئه‎ها علیه ایران دست داشته است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه درباره بازگشایی سفارت انگلیس گفته است که «سفارت را ما تعطیل نکردیم که ما باز کنیم بلکه خود انگلیس تعطیل کرده و اکنون فعالیت را آغاز کرده» و این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جریانی در کشور وجود دارد که می‌خواهد روابط با آمریکا و انگلیس را عادی کند، اضافه کرد: ما از روابط واهمه‌ای نداریم اما نسبت به آمریکا و انگلیس اعتمادی نداریم چراکه آنها بر هیچ عهدی پایبند نبوده و همیشه بدعهدی کرده‌اند.

حاج آقا سلطانی‌صبور با بیان اینکه در جنگ جهانی اول، ایران درگیر یک قحطی شد که انگلیس در این زمینه نقش اساسی داشته و مقصر بود، گفت: این امر هنوز در مجامع قانونی دنیا مطرح نشده است اما مردم ایران اسلامی حافظه تاریخی‌شان ضعیف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با آمریکا و انگلیس باید مانند خودشان برخورد کرد مگر نه اینکه سران آمریکا مدام اعلام می‌کنند که ما به ایران اعتماد نداریم.

وی افزود: ملت ایران اسلامی سابقه آمریکا و انگلیس و خوی استکباری این کشورها را فراموش نکرده‌اند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» همواره برای ما وجود دارد و فراموش نمی‌شود.

حاج آقا سلطانی صبور : قله قرآن حقایق قرآن، است که مخصوص انبیاست.

 نتیجه تصویری برای مهدی ساعد

حاج آقا سلطانی صبور در موسسه جواد الائمه گفت :از ائمه اطهار(ع) رسیده است که قرآن به چهار بخش تقسیم می‌شودوچهار درجه دارد: یک درجه‌‌اش برای توده مردم است به نام عبارات قرآن؛ برتر از آن، اشارات قرآن است و والاتر از آن، لطایف قرآن است و قله قرآن حقایق قرآن، است که مخصوص انبیاست.م ابایستی سعی کنیم ابتدا با قرآن مواجهه نمائیم و آنرا بخوانیم  سپس از ابعاد هنری آن استفاده برده و در مراحل بعدی با مفاهیم قرآنی آشنا شده و با حقیقت قرآن روبرو شویم که همانا حقیقت قرآن ولایت است .

در این مراسم حاضرین از قرائت زیبای قاری بین اللملی لاله جینی جناب آقای  مهدی ساعد لذت برند.


طرح های افتتاح شده در رزن با حضور حاج آقا سلطانی صبور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور طرحهای افتتاح شده شهرستان رزن با حضور حاج آقا سلطانی صبور عبارتند از :ترمینال و بازار روز شهر دمق ،طرح احداث مسکن شهری جهت مدد جویان کمیته امداد در دمق،مدرسه  6 کلاسه در ملابداغ،اجرای طرح هادی روستای منصورآباد،احداث گلخانه در روستای سلطان آباد، کلنگ زنی اورژانس 115 دمق،گاز رسانی به روستای پیربک،افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی در قروه درجزین،اجرای مقاوم سازی آموزشگاه کرفس،احداث خط 2 مداره از پست فشار متوسط کرفس (تموزان)،افتتاح  سیستم گرمایشی10 مدرسه در شهرستان رزن، همزمان طرح پوشش نهرهای آبیاری در روستاهای امیریه ، قادرخلج، سورتجین، کاج و کهارد به طول هزارو 900 متر با 170 میلیون تومان هزینه/ مرمت و لایروبی قنات روستاهای شوند و نوار به طول هزارو 750 متر و 85 میلیون تومان هزینه/ مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه ای با 760 میلیون تومان هزینه اشتغالزایی 5 نفر/ شرکت تعاونی فروشگاه فیروزه شهرک فرهنگیان رزن با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 5 نفر/ بوستان بانوان شهر رزن با 50 میلیون تومان هزینه/ خانه بهداشت روستای ورقستان با 85 میلیون تومان هزینه/ سامانه امحاء زباله بیمارستان ولی عصر رزن با 500 میلیون تومان هزینه/ بهسازی روستای آب باریک به طول هزارو 500 متر با 533 میلیون تومان هزینه افتتاح شد .

همچنین مشکل املاک اوقافی روستای آب باریک رفع و 52 فقره اسناد مالکیت در این روستا صادر شد .




حاج آقا سلطانی صبور: مطالبات و نیازهای شهرستان رزن در 12 صفحه تدوین شده و برای تصمیم گیری به نشست استانی هیأت دولت می رود.

عطالله سلطانی صبور نماینده شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح رزن در خصوص سفر ریاست جمهوری به همدان و مطالبات شهرستان رزن از این سفر گفت:سفرهای استانی سنت حسنه ای است که در دولتهای گذشته نیز مورد توجه قرار گرفت و ابداع آن نیز توسط خود رهبر معظم انقلاب بود و ایشان با سفر خود به استانهای مختلف و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و محروم این روش خوب مدیریت را به وجود آوردند.

عطالله سلطانی صبور نماینده شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح رزن در خصوص سفر ریاست جمهوری به همدان و مطالبات شهرستان رزن از این سفر گفت:سفرهای استانی سنت حسنه ای است که در دولتهای گذشته نیز مورد توجه قرار گرفت و ابداع آن نیز توسط خود رهبر معظم انقلاب بود و ایشان با سفر خود به استانهای مختلف و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و محروم این روش خوب مدیریت را به وجود آوردند.

وی ادامه داد:ما نیز از هیأت محترم دولت و ریاست محترم جمهور انتظار داریم مناطق محروم را بیشتر مورد توجه قرار دهند و نگاه ویژه ای داشته باشند.زیرا وظیفه ی دولت اسلامی و انقلاب اسلامی نیز اساسا همین است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در شهرستان ما نیز نقاطی وجود دارند که توجه کمتری شده است.

وی افزود:شهرستان رزن در زمینه های مختلف نیازمند توجه هیأت دولت است.

مطالبات مردم شریف شهرستان رزن و انتظارات و نیازمندی های شهرستان در 12 صفحه با همراهی فرماندار محترم و بنده تدوین و به هیأت دولت به منظور  تحقق و  تصمیم گیری ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق گفته ی نماینده ی رزن این مطالبات تقریبا تمام زمینه ها و حوزه ها را شامل می شود .

مشروح این گفت و گو  که شامل موارد جدید و منتشر نشده درخصوص شهرستان است بزودی منتشر می شود.


حل مشکلات رزن با پیگیریهای حاج آقا سلطانی صبور

حل مشکلات رزن با پیگیریهای حاج آقا سلطانی صبور

حاج آقا سلطانی صبور پس از حضور در آئین استقبال از ریاست محترم جمهوری در فرودگاه در جلسه شورای اداری شهرستان رزن با حضور وزیر محترم نیرو بیان کرد:استقبال از رئیس جمهور بار دیگر مردمی بودن نظام،‌ مقبولیت و مشروعیت نظام و دولت را به جهانیان ثابت کرد و ارائه نامه‌ها و درخواست‌ها نیز نشان از امید مردم به دولتمردان است تا بستری فراهم شود تا بیشترخدمت کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 روستا در شهرستان رزن شبکه آبرسانی فرسوده دارند و 25 درصد هدررفت آب صورت می‌گیرد.
عطا‌الله سلطانی‌صبور بعد از ظهر سه شنبه  در جلسه بررسی مسائل شهرستان رزن با حضور وزیر نیروضمن تبریک دهه کرامت ،روزپزشک و هفته دولت گفت همه عزت و کرامت ما از نفحات امام رضا(ع) است.همچنین  شهدای انقلاب اسوه‌های نظام هستند و تمام عزت و سربلندی ما مدیون خون شهداست.

وی با اشاره به بزرگان و علمای شهرستان که منشا خیرو رکات زیادی بودند افزود: هرچه در وصف شهرستان رزن گفته شود ناچیز و تمام عظمت این شهرستان مردم آن است .
نماینده مردم رزن در مجلس ادامه داد: رزن شهر عارفان و عاشقان با تمدن قبل و بعد از اسلام است و قدمت برخی از آثار آن به بیش از 2 هزار سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن دارای 119 اثر تاریخی ثبت شده است،‌ گفت: شهرستان رزن اگر هیچ اثر تاریخی و گردشگری نیز نداشت و تنها شهیدان را داشت، ما بازهم در جهان مفتخر بودیم.

حاج آقاسلطانی‌صبور افزود: دلیل پایین بودن وقوع جرائم در این شهرستان پیشینه و اصالت مردم این شهرستان است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: استقبال باشکوه از رئیس جمهور بار دیگر مردمی بودن نظام،‌ مقبولیت و مشروعیت نظام  ماست و درخواست ها و نامه های مردم هم  موید اینست که بستری فراهم شود تا دولتمردان بیشتر به مردم خدمت نمایند.
نماینده مردم رزن در مجلس گفت: شهرستان رزن مشکلاتی دارد که با عنایت دولت و اندک توجهی قابل رفع است و باعث امید بیشتر و ارتقای کیفی و کمی خدمات می‌شود.

وی با اشاره به بحث وام‌های زلزله و مقاوم‌سازی،‌ اظهار کرد: در زلزله سال 81 اکثر شهر‌ها و روستا‌های شهرستان‌ رزن آسیب دید و 21 هزار خانه جدید نیز ساخته شد.

حاج آقا سلطانی‌صبور ادامه داد: در زمان اعطای وام بازسازی مساکن آسیب دیده، تلقی بر آن بود که وام‌های اعطایی بخشیده شود و بانک‌ها نیز در دریافت اقساط مردد بودند، با گذشت زمان مردم به بانک‌ها بدهکار شدند که پیگیری‌های ما از دولت گذشته شروع شد وبا وزرای مختلف و مدیرعامل 6 بانک مذامراتی انجام دادیم و در دولت کنونی هم اقداماتی انجام داده ایم و خوشبختانه مشکل 2 بانک را حل کردیم و درصدد هستیم مشکل باقیمانده بانک ها را هم حل نمائیم .

وی افزود: هفت بانک در اعطای بانک درگیر بودند که دو بانک پذیرفتند سود دریافت نکنند و تنها اصل پول را دریافت کنند که با شرط تقسیط مورد قبول قرار گرفت.  

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی  در ادامه بیان داشت: امسال به دلیل خشکسالی و سرمازدگی در بخش کشاورزی دچار آسیب 65 میلیارد تومانی شدیم که خواستار تخصیص وام، تعویق در بازپرداخت  وام ها و حمایت از کشاورزان هستیم چرا که 76 درصد جمعیت شهرستان رزن در بخش کشاورزی فعال هستند.

وی خدمت بزرگ دولت را جاده مواصلاتی ساوه ـ کبودآهنگ در کریدور شمال بخش اصلی از روستای کاج تا رزن عنوان کرد و گفت: این پروژه با پیگیری ما و مساعدت  وزیر راه انجام شده و 11 میلیارد اعتبار منفی در آن هزینه شد که برای تکمیل هفت کیلومتر باقیمانده این پروژه باید 7 میلیارد دیگر اعتبار تزریق شود که  این پروژه زیر‌ساخت این شهرستان و بستر توسعه شهرستان رزن را فراهم می کند . 

وی همچنین خواستار اختصاص بودجه برای تکمیل برخی پروژه‌های شهرستان رزن و اختصاص اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز،‌ تکمیل بیمارستان 150 تختخوابی که در زمان دکتر طریقت مجوزش را گرفتیم جایگزین بیمارستان ولی عصر(عج) که فرسوده شده  ، برای دانشکده مدیریت و حسابداری 37 هکتار زمین در بهترین نقطه گرفتیم که نیاز به مساعدت جهت ساخت دارد ،دو مرکز درمان بسترقروه درجزین و دمق که جهت تکمیل نیاز به 450میلیون تزریق بودجه دارد،البته ما قبلا از ماده 180هم 500 میلیون جهت این دو مرکز درمانی اعتبار داده بودیم، مرکز امدادی هلال‌احمر که یک میلیارد می خواهد تا تجهیز شود ،‌ سالن ورزشی بانوان که قبلا از ماده 180 در اختیار نمایندگان هم بودجه فراوانی برایش تزریق کرده ایم و هم اکنون 4/5 میلیارد می خواهد تا تکمیل گردد.بحث تصفیه خانه که نیاز به توجه دارد و سد شنجور که امسال 15 میلیارد بودجه تزریق شد و اگر عنایت شود به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده مردم رزن در مجلس ادامه داد: در بخش آبرسانی نیز از شهرستان‌های برتر هستیم اما در برخی روستا‌ها مشکل وجود دارد که این موضوع امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تکمیل مجتمع های  آبرسانی ما نیاز به توجه  ویژه دارد که 2 مجتمع چایان و تخت  نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد، بیان داشت: 30 روستا در شهرستان رزن شبکه آبرسانی فرسوده دارند و 25 درصد هدر رفت آب صورت می‌گیرد.
حاج آقا سلطانی‌صبور افزود: آب شرب در 14 روستا با تانکر آبرسانی ‌می‌شود و در برخی روستا‌ها نیز آب چشمه‌ها در آبیاری مورد استفاده قرار می‌گرفت که متاسفانه خشک شده اند  و باید تدابیری اندیشیده شود.

ایشان در ادامه افزود از توجه مسئولین به رفع نقص ولتاژشبکه ی توزیع برق بخش قروه درجزین و  پست برق کرفس تشکر می کنیم .اجرای طرح پایلوت کشاورزی هم از طرح های اجرایی در شهرستان است که دغدغه ما مسئله آب است که بایستی توجه ویژه ای به این مطلب گردد.مبحث بعدی  مصلی های رزن،قروه و دمق بود که ما از ماده 180 به هر سه مصلی کمک کردیم  و امیدواریم یک میلیارد دیگر تزریق شود تا تکمیل شوند .

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی افزود:حدود 28 روستای ما جهت کشاورزی از آب چشمه استفاده می کردند که متاسفانه خشک شده اند و باید تدبیری اندیشیده شود ،البته راهکاری هم به مهندس عزالدین در این رابطه ارائه داده ایم که امید واریم مشکلات آنها هم حل گردد .چند روستای ما مثل ماهنیان و چپقلو جهت مهار آبها نیاز به سد دارند .


مسئله بعدی بحث ارتقای شرکت زراعی استو دهستان بغراطی که مصوبه هم دارد، راجع به شهرستان شدن قروه درجزین  هم حدود 20 سال است که جزئ مطالبات مردم است و یکبار هم بنا به درخواست بنده با حضور آیت الله رازینی خدمت وزیر کشور رفتیم .

 

از مشکلات دیگر شهرستان توجه به بخش صنایع است که نیازمند سرمایه در گردش است، بخش بیمه و مشکلات آن که بایستی حل گردد، مشکل مالیات اصناف  که متاسفانه در استان و شهرستان ما افزایش پیدا کرده که نیاز به تجدید نظر دارد، بحث راههای روستایی که برخی بیشتر از 20 سال قدمت دارد که به ترمیم و حدود 200 کیلومتر روکش نیاز دارد،همچنین حوزه های علمیه ما که نیاز به عنایت و توجه دارند.

 

نماینده مردم رزن در پایان خواستار حل مشکل ازدواج جوانان در این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: اعطای وام در این شهرستان با کندی انجام می‌شود و خواستار سرعت در این بخش هستیم



حاج آقا سلطانی صبور:١5 میلیارد برای احداث مجتمع‌های آب رزن تخصیص داده شود

١5 میلیارد برای احداث مجتمع‌های آب رزن تخصیص داده شود

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب شرب آنها با تانکر

 انجام می‌شود، گفت: ١5 میلیاردتومان برای احداث مجتمع‌های آب شهرستان رزن تزریق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، عطاالله سلطانی صبور عصر امروز در جلسه بررسی مسایل شهرستان رزن اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت قرار داریم و باید از این دهه استفاده کرده و خود را محک بزنیم.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز پزشک، افزود: باید بدانیم بوعلی سینا اسوه حکمت است.

وی با اشاره به اینکه تمام عظمت شهرستان رزن به ملت نجیب آن است، بیان کرد: این دیار، دیار عاشقان و عارفان بوده است و آثار تاریخی آن بیش از دو هزار سال قدمت دارد.

سلطانی صبور با بیان اینکه رزن ١١٩ اثر تاریخی ثبت شده دارد، عنوان کرد: مردم از دولت انتظار دارند و به دولتمردان خود امیدوار هستند و ما این را به فال نیک می‌گیریم.

سلطانی صبور تصریح کرد: شهرستان رزن با مشکلاتی مواجه است که با عنایت وزیر نیرو و دولت قابل رفع است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وام‌های زلزله و مقاوم‌سازی از جمله مشکلات است چراکه در سال ٨١ زلزله‌ای آمد و ٢١ هزار خانه نوسازی شد و انبوه مردم ما بدهکار بانک‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه ٧ بانک درگیر وام زلزله و مقاوم‌سازی هستند، افزود: دو بانک قبول دارند که فقط اصل پول را بگیرند و همچنین بدهی مردم تقسیط شود.

سلطانی صبور با بیان اینکه خشکسالی و سرمازدگی باعث شد مردم این منطقه 65 میلیارد ضرر کنند، گفت: باید از کشاورزان در مقابل بلایای طبیعی حمایت شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین یک جاده مواصلاتی از ساوه به کبودراهنگ وجود دارد که بخش اصلی آن از کاج تا رزن است که با پیگیری‌ها انجام شده و اگر ٧ میلیارد تزریق شود در عرض سه یا چهار هفته ساخته می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با تزریق یک میلیارد تومان نقاط حادثه‌خیز جاده منطقه برطرف می‌شود، اظهار داشت: شهرستان رزن نیازمند بیمارستان جایگزین است و این مهم برای شهرستان ضروری است.

سلطانی صبور با بیان اینکه هلال احمر ما به یک میلیارد بودجه نیاز دارد، افزود: همچنین سالن ورزشی بانوان ما نیاز به چهار و نیم میلیارد دارد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصفیه‌خانه تنها یک پل می‌خواهد و سد شنجور نیز سال قبل 5 میلیارد بودجه داشت و امسال ١5 میلیارد داده شده و اگر همین هم تخصیص داده شود، خوب است.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب امنیت روانی را بهم می‌ریزد، عنوان کرد اگر ١5 میلیارد برای مجتمع‌های آب رزن تزریق شود مشکلات آب شهرستان حل می‌شود.

سلطانی صبور با بیان اینکه اصلاح شبکه آبرسانی روستایی از دیگر مطالبات است، گفت ٣ روستا شبکه آبرسانی فرسوده دارند که این شبکه‌ها باید ترمیم شوند تا آب به هدر نرود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اجرای طرح پایلوت کشاورزی یک روستا در منطقه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ١4 روستا آب شرب آنها با تانکر انجام می‌شود، اظهار داشت: 3 مصلا در رزن قروه و دمق داریم که بخشی از آنها پیشرفت داشته، اما به علت ضعف اقتصادی و خشکسالی‌های مکرر در حال حاضر نیاز به حدود یک میلیارد برای تکمیل آنها داریم.

حاج آقا سلطانی صبور :۹/۶ میلیون بی‌سواد داریم .

۹/۶ میلیون بی‌سواد داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل ازسایت «نماینده»،عطاالله سلطانی‌صبور با اشاره به اینکه با وجود اقدامات صورت گرفته برای کاهش بی سوادی، آمار موجود در زمینه بی سوادی بسیار بالاست، گفت: دولت باید در زمینه کاهش بی سوادی اقدامات جهادی انجام دهد.عطاء الله سلطانی صبور431عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بیسوادی ۹ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در ایران گفت: با وجود میزان بالای بی سوادی در کشور، انسداد ۹۸ درصدی بی سوادی قابل تقدیر است.


وی افزود: طبق آمار دقیق، در کشور ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بی سواد وجود دارد که این رقم برای کشوری مانند ایران فاجعه محسوب می شود.

رئیس کمیته آموزش مجلس تاکید کرد: برای کاهش این رقم قطعا باید نهادها و سازمان های دیگر در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

سلطانی صبور افزود: متاسفانه در شرایط فعلی همه دستگاه ها از محصول آموزش و پرورش که همان جوانان باسواد است استفاده می کنند، اما این تعامل یکسویه است و متقابل نیست.

وی ادامه داد: این مسئله را شاید بتوان بزرگترین معضل حال حاضر آموزش و پرورش قلمداد کرد و باید تاکید کنم تا همکاری دستگاه های دیگر با آموزش و پرورش دو سویه نشود، شاهد افت کیفیت در این سازمان بزرگ خواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه همه فکر می کنند تعلیم و تربیت تنها وظیفه وزارت آموزش و پرورش است و همین مسئله بر افزایش بی سوادی دامن زده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین بی سواد کشور در رده سنی بالای ۳۵ سال هستند، روند سوادآموزی برای سنین مشمول مدرسه را قابل توجه دانست و گفت: در حال حاضر انسداد بی سوادی بالای ۹۸ درصد است.

سلطانی‌صبور توضیح داد: به بیان دیگر،  بخش قابل توجهی از افراد که به سن مدرسه رفتن رسیده اند و باید مقطع ابتدایی را بگذرانند وارد این مقطع شده اند.

رئیس کمیته آموزش اضافه کرد: برای تحقق این امر ما ۱۱۰ مدرسه تک محصله داریم، یعنی تنها به خاطر یک دانش آموزش کلاس درس در آن منطقه دایر شده است که این رقم، آمار قابل توجهی است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش :شش هزار میلیارد تومان مصوبات اخیر مجلس در حوزه آموزش و پرورش

عطاالله سلطانی صبور رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مطرح کرد


شش هزار میلیارد تومان مصوبات اخیر مجلس در حوزه آموزش و پرورش
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد: مصوبات اخیز مجلس چیزی حدود 6000 میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش و مسائل فرهنگیان است.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از ایسنا: عطاالله سلطانی‌صبور درباره آخرین وضعیت بررسی‌های کمیته بررسی کننده مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش در مجلس اظهار کرد: ریاست این کمیته بر عهده حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد است که با حضور نمایندگان منتخب در حال پیگیری مشکلات هستند.
نماینده مردم رزن در مجلس همچنین بیان کرد: این موضوع همچنان در دستور پیگیری بوده اما هنوز نتایج جلسات مشخص نشده است البته یکی از بحث‌های مطرح مصوبات مجلس در این بخش می‌باشد که حدود 6000 میلیارد تومان مصوبات جدید بوده است که علاوه بر بودجه سالیانه این وزارت‌خانه در پی بررسی برخی طرح‌های مربوطه به تصویب رسیده است.