یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

یادداشت شفاهی حاج آقاسلطانی صبور درباره کتاب «جرعه ای از دریا»روایتی از سیره علما و مراجع

یادداشت شفاهی حاج آقا سلطانی صبور درباره کتاب «جرعه ای از دریا»روایتی از سیره علما و مراجع
یادداشت شفاهی سلطانی صبور درباره کتاب «جرعه ای از دریا»/ روایتی از سیره علما و مراجع
عضو کمیسیون آموزش مجلس با معرفی آخرین کتابی که مطالعه کرده است، گفت: شیوه نگارش این کتاب که به قلم آیت الله شبیری زنجانی است به گونه ای است که جوانان تا کهنسالان می توانند از نکات اخلاقی موجود در آن بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، عطاءالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات و نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی شفاهی کتاب «جرعه ای از دریا» اثر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی که در خصوص زندگی بزرگان است را بسیار عبرت آموز می داند.

وی این کتاب را اینگونه توصیف کرد:

«جرعه ای از دریا» تعاریف آیت الله شبیری زنجانی راجع به سرگذشت بزرگان ایران و اسلام است که حاوی داستان های عبرت آموزی است.

این کتاب که جزء کتب علم رجال محسوب می شود به بیان زندگی و سیره مراجع بزرگوارمان می پردازد و اندرزهایی را در خصوص زندگی اخلاقی و دینی به افراد می دهد.

مردم ما همواره برای شنیدن و خواندن سرگذشت علما و مجتهدان برای برداشتن الگو و کند و کاو در زندگی آنها مشتاق هستند مخصوصا زمانی که این روایت ها به شیوه ای داستان گونه از زندگی آنها نوشته شده باشد.

تفاوت این کتاب با سایر کتب که به روایت از زندگی بزرگان می پردازد در این است که راوی خود یکی از بزرگان برجسته مذهبی جهان تشیع است و مطالب عنوان شده در کتاب را اکثرا به چشم خود دیده یا با واسطه های کمی شنیده است لذا بیان آن بسیار به واقعیت نزدیک تر است.

همانطور که می دانید آیت الله شبیری زنجانی در حوزه علم رجال و نقد کتب مختلف نیز دستی دارند از این رو توانسته اند این کتاب را به بهترین نحو نگارش و ارائه کنند.

یکی از قسمت های این کتاب که بسیار توجه مرا به خود جلب کرد، زندگی و سرگذشت پدر بزرگوار رهبر معظم انقلاب بود که در این کتاب به زندگی ساده و علم و تقوای ایشان و اخلاقی که در برخورد با دیگران داشتند اشاره شد.

به طور کلی مردم را بسیار به خواندن این کتاب توصیه می کنم چرا که ضمن اینکه پر است از الگوهای مختلف برای زندگی بشریت، به زبانی شیوا نوشته است که مناسب گروه های سنی جوان تا کهنسال است و همگان می توانند به راحتی از نکات اخلاقی موجود در حکایات و روایات آن استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد