یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

حاج آقا سلطانی‌صبور: موضوعات و برنامه‌های پرورشی، در اولویت هزینه‌کرد کمک‌های اولیا به مدارس قرار گیرند.


حاج آقا سلطانی‌صبور:

موضوعات و برنامه‌های پرورشی، در اولویت هزینه‌کرد کمک‌های اولیا به مدارس قرار گیرند .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اهمیت صرف کمک هزینه‌های اولیاء دانش‌آموزان به مدارس در موضوعات پرورشی، گفت:در حالی که برای برنامه‌های آموزشی سرانه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما به برنامه‌های پرورشی دارای بودجه مشخص و تعریف‌شده‌ای نیستند.
موضوعات و برنامه‌های پرورشی، در اولویت هزینه‌کرد کمک‌های اولیا به مدارس قرار گیرند

عطاالله سلطانی‌صبور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تحسین اقدام اولیاء و مربیان دانش‌آموزان در اهدای کمک 138 میلیارد تومانی به مدارس در سال تحصیلی گذشته، درباره چگونگی استفاده از آن گفت: سنت کمک‌های اولیاء و مربیان به مدارس از قدیم در مدارس بوده و آن‌ها خود را در مدیریت مدارس شریک می‌دانند و کمک‌های آن‌ها معمولا صرف هزینه‌های هدایای دانش‌آموزان برتر برگزاری مسابقات و اردوهای تفریحی و دیگر برنامه‌های پرورشی می‌شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معمولا این کمک‌ها صرف یک مورد خاص نمی‌شوند و دست مدیران مدارس برای استفاده از این پول باز است؛ اما مدیران مدرسه باید این پول را صرف نیازها و برنامه‌های فوق‌العاده مدارس کنند و در نوع استفاده از آن دقت کافی را داشته باشند؛ چراکه این پول باید صرف ارتقاء کیفیت تربیتی و آموزشی شود.

وی به ضرورت هزینه‌کرد این پول برای برنامه‌های پرورشی ارجحیت داد و افزود: مشاوره‌ها، اردوها، مسابقات، تأمین برنامه برای اوقات فراغت و... شامل مسائل پرورشی می‌شوند؛ لذا اهمیت توجه به برنامه‌های پرورشی به این دلیل است که همیشه مهجور باقی مانده‌اند و در حالی که برای برنامه‌های آموزشی سرانه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما به برنامه‌های پرورشی بودجه مشخصی تعلق نمی‌گیرد.

سلطانی صبور با بیان اینکه موضوعات پرورشی در مدارس مغفول مانده‌اند در حالی روزهای پنجشنبه باید به این برنامه‌ها تعلق بگیرد و تحریک خلاقت و استعدادهای مختلف دانش‌آموزان نشانه گرفته شود، گفت: بهتر است بودجه‌ای که از سوی اولیایی دانش‌آموزان به مدارس کمک شده است در این زمینه به صورت هدفمند هزینه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشارکت‌ها خانواده جای  تحسین و تشکر دارد، گفت: با وجود این کمک‌ها آموزش و پرورش 256 مرکز مشاوره خانواده دارد که به درستی پشتیبانی نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در خبرها اشاره شده بود کمک‌هایی که انجمن اولیا و مربیان دانش‌آموزان در سال 93-92 اولیا داشتند در مدارس دولتی به مبلغ 138 میلیارد تومان می‌رسد و بیش از 115 میلیارد تومان ارزش مشارکت‌ها بر پایه مهارت‌ها بوده است./

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 10 آبان 1394 ساعت 12:31

زنده بادا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد