یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

حاج آقا سلطانی صبور در نطق میان دستور :ارکان کشور در حمایت از برجام و توافق هسته‌ای یک‌صدا شود.

ارکان کشور در حمایت از برجام و توافق هسته‌ای یک‌صدا شود


حمایت از برجام و توافق هسته‌ای میان ارکان کشور، یک صدا طنین‌انداز شود تا دشمن را در ایجاد فتنه هسته‌ای ناکام بگذارد و از این پیچ تاریخی با موفقیت بگذریم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل ازخبرنگار خبرگزاری خانه ملت عطاءالله سلطانی صبور در نشست علنی امروز (18 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت شهادت امام صادق(ص) و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: اکنون مجموعه ارکان حاکمیت جمهوری اسلامی در آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند و دشمن تلاش می‌کند در داخل کشور در مواجهه با مسئله هسته‌ای، فتنه‌ای بزرگتر از فتنه سال 88 ایجاد کنند، بنابراین ضرورت دارد حمایت از برجام و توافق هسته‌ای میان ارکان کشور، یک صدا طنین‌انداز شود تا دشمن را در ایجاد فتنه هسته‌ای ناکام بگذارد و از این پیچ تاریخی با موفقیت بگذریم.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تبدیل توافق هسته‌ای به عزت و غرور ملی و تامین منافع ملی ایران الزاماتی باید رعایت شود، افزود: متن برجام با خطوط قرمز تعیین شده توسط امام خامنه‌ای مو به مو به مو تطبیق شود؛ از آنجا که متن برجام، فنی و با وجوه مختلف حقوقی، مالی اقتصادی، نظامی، سیاسی و استراتژی همراه است به یقین این تطبیق با خطوط قرمز باید از مجاری خود از قبیل شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بگذرد، بنابراین باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

سلطانی صبور ادامه داد: برای اینکه جبهه استکبار از این متن فنی سوءاستفاده احتمالی نکند شخصا پیشنهاد می‌کنم گذاره‌های متن برجام واضح شوند و از هر گونه مواد سفسطه که موجب سوءاستفاده شیادان است پیراسته شود و همه از آن یک معنا را درک کنند.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: بر خود وظیفه می‌دانم از زحمات دولت و به ویژه تیم مذاکره کننده سپاسگذاری کنم. ما همه به شما اعتماد داریم اما این اعتماد نافی نقد و بررسی نیست، واقعیت آن است که اکثر نخبگان از متن برجام برداشت واحدی ندارند و اکثر افرادی که بلافاصله تاییدش می‌کنند آن را دقیق نخوانده‌اند و این امر شامل افرادی که تنها نقد می‌کنند نیز می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه خوشبینی «پولیانایی» آفت درک است همانگونه که بدبینی «کافکایی» آفت اتحاد است بنابراین از غوغاسالاری گروهی باید جلوگیری کرد تا این متن به محک نقد سنجیده شود وعیار آن با خطوط قرمز سنجیده شود، ادامه داد:  فرموده‌اند این بازی را 3 بر 2 برده‌ایم، قطعا باید به منتقدان این فرصت داده شود که نقاط ضعفی که سبب شد که آن دو گل را بخوریم مشخص شود تا دفاع خود را محکم کرده و در ادامه اجرای برجام، از نقاط ضعف گل‌های دیگری نخوریم.

می‌خواهند به جامعه القا کنند که در مذاکرات هسته‌ای خیانت صورت گرفته است

وی با تاکید براینکه از مولفه‌هایی که می‌تواند بستر فتنه هسته‌ای را فراهم کند و دشمن نیز به صورت پنهانی بدان دامن می‌زند این است که به جامعه القا شود که در مذاکرات هسته‌ای خیانت صورت گرفته است، گفت: الحمدالله با روشنگری‌های امام خامنه‌ای این فتنه بروز پیدا نکرد و همچنان باید رصد کرد که احیا نشود.   

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: از اهداف حکومت اسلامی اقامه عدالت اجتماعی است ولی در سال رکود اقتصادی قشر آسیب پذیر جامعه از فقر به مسکنت رسیده‌اند و اگر شبی به پل‌های هوایی خیابان‌های تهران سر بزنید خواهید دید که تعداد کثیری از فقرا در شرایط نامناسب گرسنه و بی‌پناه کنار هم خوابیده‌اند و در چنین موقعیتی وظیفه جمهوری اسلامی ایجاد امنیت همه جانبه برای فقرای جامعه است و باید محرومین را دریابید.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با درخواست از دولت برای گنجاندن یک بند به برنامه ششم، افزود: ‌افزایش دستگاه‌های دولتی در صورتی امکان‌پذیراست که آن افزایش بعد از اعمال در ضرایب حقوقی فرهنگیان اعمال شود و درخواست می‌کنم طرح طبقه بندی حقوقی فرهنگیان در مورد بازنشستگان نیز در سال جاری و عملیاتی شود. همچنین مردم به نحوه عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها انتقاد دارند چراکه قرار بود حذف یارانه از متمول‌ها آغاز شود اما این حذف از دهک‌های پایین شروع شده است و نگرانی و انتقاد مردم را برانگیخته است و لازم است در این مورد تجدید نظر شود.

عارضه سرمازدگی و خشکسالی رنج مردم همدان را مضاعف کرده است

وی افزود: در امر بورسیه‌ها غوغاسالاری رسانه‌ای راه انداختند و چوب حراج به آبروی نظام و خانواده‌های بورس‌شدگان زدند و به تعبیر حضورت آقا امری خلاف عقل، قانون و تدبیر انجام شده است، شایسته است با اقدام به موقع جبران مافات کنند و  گزارش آن را به محضر ملت شریف ایران اعلام کنند. 

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات مرتبط با حوزه انتخابی خود اشاره کرد و گفت: پیشایش از تصمیم دولت برای سفر به استان همدان سپاسگزارم و قدردان زحمات استاندار و مسئولان اجرایی شهرستان‌ها در فراهم کردن بستر این سفر هستیم. همچنین به دولت یادآور می‌شوم امسال در استان همدان و شهرستان رزن علاوه بر مشکل رکود اقتصادی، عارضه سرمازدگی و خشکسالی رنج مردم را مضاعف کرده و با وجود اینکه گندم محصول اساسی آنها است، عایدی آن، جبران خسارات‌هایشان را نمی‌کند و پول اندک محصول نیز امسال پرداخت نشده و استان همدان از این بابت بیش از 220 میلیارد به کشاورزان بدهکار است.

سلطانی صبور با تاکید براینکه تاخیر در پرداخت مطالبات مردم قطعا نتایج سفر دولت را تحت الشعاع قرار می‌دهد، اضافه کرد: از وزارت کشور می‌خواهم قبل از سفر دولت، خسارت خشکسالی و سرمازدگی در استان همدان و شهرستان رزن را برآورد و نسبت به تعویق وام‌های کشاورزی و پرداخت خسارت و آسیب‌دیدگان اقدام کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متاسفانه در یک اقدام غیراصولی مؤدیان صدیق مالیاتی استان همدان به سختی تنبیه شدند و افزایش50 درصدی مالیات استان همدان موجب نگرانی شده و رکود بازار و اعتراض کسبه و تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

وی افزود: به وزارت امور اقتصاد و دارای تذکر داده می‌شود نسبت به تعرفه‌ها اقدام کند و قبل از سفر هیات دولت به همدان نتیجه اصلاحیه را به اطلاع مردم برساند، باید از وزیر با فرهنگ و ولایت‌مدار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همه اقدامات خداپسندانه‌اش تشکر می‌کنم، اما یادآور می‌شود هزینه درمان سرپایی و اورژانس پزشکی بسیار گرانتر  شده و پول دارو افزایش یافته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان نطق خود گفت: به موازات درمان به پیشگیری کمتر توجه می‌شود، برای نمونه در بخش بهداشت شهرستان رزن  48 درصد کمبود نیرو چارت ساختمانی وجود دارد با این همه از ارائه شایسته بهداشت و درمان شهرستان بسیار سپاسگزارم و درخواست می‌کنم نسبت به تهیه آمولانس، چرخ بال، جراح عمومی، تجهیزات بیمارستانی و تکمیل درمان بستر شهرستان های قروه درجزین و دمققدام عاجل صورت گیرد. همچنین جهاد کشاورزی نسبت به تامین تعهد خود اقدام کند البته باید 80 رشته قنوات شهرستان رزن و کانال‌های تابع توجه ویژه شود تا از حیزانتفاع ساقط نشود./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد