یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

زیرساخت مناسب برای اجرای مصوبه عدم ارائه خدمات به بی‌سوادان فراهم نیست.


زیرساخت مناسب برای اجرای مصوبه عدم ارائه خدمات به بی‌سوادان فراهم نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش همگانی گفت: مشکلات موجود آموزش در حوزه سوادآموزی نمود بیشتری دارد که مانع تحصیل افراد بی سواد می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از خانه ملت ، عطاءالله سلطانی صبور با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص عدم ارائه خدمات به بی سوادان در سال 95 گفت: کلیات این مطلب هنگام بحث استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس مطرح شد که البته به صورت جزئی مورد توجه قرار گرفت و پس از آن، نهضت سوادآموزی مصوبه ای را مبنی بر اینکه به بی‌سوادان، گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و مستمری داده نشود را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد. 

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اما به نظر می رسد زیرساخت های مناسبی برای اجرای این مصوبه دولت فراهم نباشد؛ زیرا در حال حاضر در حوزه آموزش و پرورش همگانی نیز با مشکلاتی روبرو هستیم و برای امکانات مدارس مشکلاتی وجود دارد که این امر در حوزه نهضت سوادآموزی بیشتر نمود می‌یابد. 

حاج آقا سلطانی صبور در ادامه با تأکید بر پویایی آموزش و پرورش گفت: باید توجه کرد نباید برای نوجوانان و جوانانی که امکانات کسب آموزش نداشته اند محرومیت و محدودیت هایی قائل شویم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت می تواند در صورت نیاز به قانون و بررسی های بیشتر این موضوع را به صورت لایحه نیز به مجلس ارائه کند، خاطرنشان کرد: مصوبه دولت تنها در صورتی معقول است که برای افرادی که سواد نداشته و یا اقدام به سوادآموزی کرده اند بازه زمانی لحاظ شود و این افراد به صورت ناگهانی با محدودیت روبرو نشوند. 

به گزارش خانه ملت، طبق اعلام نهضت سوادآموزی کشور افراد بی‌سوادی که تا سال 95 از فرصت سوادآموزی استفاده نکنند، ارگان‌هایی از جمله وزارت صنعت و معدن می تواند پروانه کسب اعطا نکند، نیروی انتظامی گواهینامه ارائه ندهد و نهادهای حمایتی مستمری به افراد بی‌سواد پرداخت نکنند که این امر در راستای پیشگیری از بی سوادی در کشور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد