یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

حضور حاج آقا سلطانی صبور در جلسه مربیان و فعالان قرآنی

حاج آقا سلطانی صبور با حضور در موسسه قرآنی جواد الائمه ضمن تقدیر و تشکر از فعالان قرآنی و رسالت  بزرگی که آنها بر عهده دارند با اشاره به حدیث شریف امام صادق(ع) که در بحار الانوار آمده گفت:ازامام صادق علیه السلام وارد شده است که فرمود:

در تعجبم از کسی که این چهار ناراحتی و اندوه را دارد، ولی به این «چهار تدبیر» پناه نمی برد:

اول - حیرانم از کسی که می ترسد، ولی به گفتن این قول خداوند پناه نمی برد که; «حسبنا الله و نعم الوکیل » زیرا، خودم از خداوند عزوجل شنیدم که پس از آن می گوید «پس با نعمت و بخششی از جانب خدا [از میدان نبرد] باز گشتند، در حالی که هیچ آسیبی به آنان نرسیده بود» . (آل عمران (3) : 174 )

- دوم - حیرانم از کسی که محزون است، ولی به گفتن این قول خداوند پناه نمی برد که;  «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین »  زیرا، خودم از خداوند عزوجل شنیدم که پس از آن می گوید: «پس [دعای] او را برآورده کردیم و او را از اندوه رهانیدیم و مؤمنان را [نیز] چنین نجات می دهیم » . (انبیا (21) : 88 )

- سوم - حیرانم از کسی که در دام خدعه و نیرنگ گرفتار آمده، ولی به گفتن این قول خداوند پناه نمی برد که ; «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» زیرا، خودم از خداوند عزوجل شنیدم که پس از آن می گوید: «پس خدا او را از عواقب سوء آنچه نیرنگ می کردند، حمایت فرمود» . (مؤمن (40) : 44 )

- چهارم - حیرانم از کسی که خواهان دنیا و زینتهای آن است، ولی به گفتن این قول خداوند پناه نمی برد که; «ماشاء الله لاقوة الا بالله » زیرا، خودم از خداوند عزوجل شنیدم که پس از آن می گوید: «. . . اگر مرا از حیث مال و فرزند کمتر از خود می بینی امید است که پروردگارم، بهتر از باغ توبه من عطا فرماید . . .» (کهف (18) : 40 - 39 . ) «عسی » در اینجا «موجبه » است [یعنی پروردگارم بیقین این کار را خواهد کرد] .


 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد