یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

بسترسازی ورود همدان به بازارهای بکر تاجیکستان و تعمیق روابط فرهنگی دوجانبه

بسترسازی ورود همدان به بازارهای بکر تاجیکستان و تعمیق روابط فرهنگی دوجانبه

نماینده مردم رزن در مجلس گفت: ایجاد بستر ورود به بازار‌های بکر تاجیکستان، تعمیق روابط فرهنگی و ایجاد بستر توسعه روابط دانشگاهی از اهداف محقق شده در سفر هیئت همدانی به تاجیکستان بود.

خبرگزاری فارس: بسترسازی ورود همدان به بازارهای بکر تاجیکستان و تعمیق روابط فرهنگی دوجانبه






به گزارش دفتر اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور به نقل از خبرگزاری فارس عطا‌ءالله سلطانی‌صبور با اشاره به سفر جمعی از مسئولان استان به تاجیکستان، اظهار کرد: سفر مسئولان استان با توجه به نامگذاری امسال از سوی یونسکو به نام میر‌سید‌علی همدانی صورت گرفت و سفر مبارکی بود.


وی به شخصیت میر‌سید‌علی اشاره کرد و گفت: متاسفانه فعالیت‌های شایسته‌ای برای معرفی و شناساندن این شخصیت بزرگوار در کشور و استان انجام نشده است.

نماینده مردم رزن در مجلس افزود: خوشبختانه کار خوبی که استاندار همدان انجام داد این بود که امسال را در استان به نام میر‌سید‌علی همدانی نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه مهرماه کنگره بزرگداشت میر‌سید‌علی همدانی در همدان برگزار خواهد شد، گفت: پانزدهم شهریورماه نیز کنگره بین‌المللی بزرگداشت میر‌سید‌علی همزمان با هفتصدمین سالروز تولد وی در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

حاج آقا سلطانی‌صبور با بیان اینکه آرامگاه میر‌سید‌علی همدانی در ختلان واقع در کولاب تاجیکستان قرار دارد، تأکید کرد: جمعی از مسئولان استان به منظور حضور در مقبره این شخصیت بزرگوار، تبادل فرهنگ و گسترش روابط بین دو کشور به تاجیکستان سفر کردند که نتایج خوبی نیز از این سفر حاصل شد.

وی با اشاره به رسالت این شخصیت بزرگوار در دین، تبلیغ دین و دعوت مردم به دین اسلام، ابراز داشت: میر‌سید‌علی در کشمیر هندوستان نیز شهرت فراوانی دارد و مردم کشمیر از وی و همدان به نیکی و قداست یاد می‌کنند.

نماینده مردم رزن در مجلس با اشاره به اینکه میرسیدعلی همدانی جد مادری امام خمینی(ره) است، افزود: این ارتباط باعث پیوند عمیق فرهنگی مردم تاجیکستان با جمهوری اسلامی، انقلاب و امام(ره) شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های موجود،‌ عوامل فرهنگی، سابقه تاریخی و زبان مشترک، پیوند بین دو کشور را بیشتر کرده است.

حاج آقاسلطانی‌صبور با بیان اینکه تاجیکستان از بعد اقتصادی سرزمین بکری است،‌ گفت: با توجه به دست‌نخورده بودن منابع موجود در این کشور فرصت سرمایه‌گذاری در تاجیکستان بسیار مناسب است. 

وی حضور مسئولان استانی را در این سفر بسیار موثر دانست و ابراز داشت: تبادل اطلاعات مسئولان مربوطه استان در هر بخش و انعقاد تفاهم‌نامه، زمینه‌ همکاری همه‌جانبه در بخش‌های گوناگون را فراهم می‌کند که فرصت خوبی برای استان است.

نماینده مردم رزن در مجلس بیان داشت: 10 درصد آب شیرین دنیا در تاجیکستان است که این مزیتی برای استان و کل کشور است که می‌توانیم از این موقعیت مناسب و منبع عظیم الهی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سفیر ایران در تاجیکستان از خطه اسدآباد همدان است،‌ تصریح کرد: این موقعیت بسیار خوبی برای تبادل افکار، آرا و انجام فعالیت‌های اقتصادی است.

حاج آقا سلطانی‌صبور این سفر را پربار دانست و ابراز داشت: تبادلات مختلف فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و علمی در این سفر صورت گرفت که تاثیرات بسیاری در زمینه‌های مختلف در استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: فراهم کردن بسترسازی سرمایه‌گذاری اقتصادی، ورود به بازار‌های بکر تاجیکستان، تعمیق روابط فرهنگی، فراهم کردن بستر توسعه روابط دانشگاهی از جمله اهداف محقق شده در این سفر بود.

نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه در سفر به تاجیکستان به بیش از اهداف تعریف شده دست یافتیم، گفت: با پیگیری و تلاش بیشتر مسئولان اهداف در نظر گرفته شده نیز محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این سفر از همه موقعیت‌ها استفاده شد،‌ گفت: با وجود فعالیت‌های انجام شده در این سفر هنوز شخصیت میر‌سید‌علی ناشناخته باقی مانده که باید اصحاب رسانه در معرفی آن بیشتر تلاش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد