یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن
یا علی(ع)  گفتیم و عشق  آغاز شد .

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد .

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حاج آقا سلطانی صبور نماینده مردم شریف شهرستان رزن

حاج آقا سلطانی صبور : وزیر آموزش و پرورش در جذب بودجه کوشش کند.


خلاء قانونی خصوصی کردن مدارس رفع نشده


وزیر آموزش و پرورش در جذب بودجه کوشش کند.


خلاء قانونی خصوصی کردن مدارس رفع نشده/وزیر آموزش و پرورش در جذب بودجه کوشش کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش بتواند بودجه 5 هزار و 800 میلیارد تومانی این وزارتخانه را جذب کند، مشکلاتش حل خواهد شد، از وزیر خواست تلاش و توانایی خود را برای جذب بودجه به کار بندد.

عطاالله سلطانی‌صبور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خانه ملت با تاکید بر اینکه هیچ کس با چند ساعت آموزش معلم نخواهد شد، گفت: ممکن است بتوان برای یک کار تکنسینی و یا اجرایی، افرادی را با 180 ساعت آموزش تربیت و آماده کرد؛ اما معلمی فرآیند خاص خود را دارد.

نماینده مردم شریف رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام به ظاهر به نفع آموزش و پرورش است اما آسیبی که در دراز مدت به تربیت دانش‌آموزان می‌زند قابل جبران نخواهد بود، بنابراین باید دقت کرد که چند سال آینده درگیر حل معضلی که امروز به دست خودمان ایجاد شده نباشیم!

تحت‌الشعاع قرار گرفتن آموزش و پرورش با جذب سطحی نیرو

وی معتقد است جذب سطحی نیرو به آموزش و پرورش می‌تواند کیان آن را تحت‌الشعاع قرار دهد، آنگاه اگر مدیران بخواهند در جهت رفع آن اقدام کنند بسیار دیر شده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش  با بیان اینکه خلاء قانونی خصوصی کردن مدارس رفع نشده و واگذاری مدارس به بخش خصوصی همچنان ممنوع است، توضیح داد: آموزش و پرورش در گذشته طبق قانون می‌توانست خرید خدمت کند، یعنی از صندلی خالی مدارس غیرانتفاعی که «صندلی آزاد» نامیده می‌شوند در مناطقی که نیاز به ساخت مدرسه نیست، استفاده کنند، اما هیج جای این قانون نیامده که می‌توان مدرسه را تماما به بخش خصوصی واگذار کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه اگر آموزش و پرورش بتواند بودجه 5 هزار و 8 میلیارد تومان تصویب شده برای این وزارتخانه را جذب کند، بخش اعظمی از مشکلات‌ آن‌ها حل خواهد شد، توضیح داد: البته این اتفاق بستگی به تلاش و توانایی آقای وزیر دارد، برخی از اعضاء کمیسیون آموزش و پرورش باور دارند که آقای وزیر نمی‌تواند بودجه‌های که برای این وزارتخانه تصویب شده جذب کند بنابراین وزیر باید تلاش بیشتری داشته و طبق قانون بودجه را مطالبه کند و حق خود را بگیرد.

2700 میلیارد تومان بدهی برای آموزش و پرورش

حاج آقا سلطانی صبور با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اکنون 2700 میلیارد تومان بدهی دارد که با جذب بودجه فوق می‌تواند بدهی‌های خود را پرداخت کند، افزود: این در حالی است که 26 درصد به دریافتی این وزراتخانه اضافه شده، درواقع طی دو سال بودجه آموزش و پرورش 11 هزار میلیارد اضافه شد بنابراین وزیر باید بتواند علاوه بر جذب، این بودجه را مدیریت کند./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد